Avrupa’nın en büyük entegre polyester iplik ve pamuklu ev tekstili üreticisi.
Avrupa’nın en büyük entegre polyester iplik ve pamuklu ev tekstili üreticisi Zorlu Tekstil Grubu faaliyetlerini 12 şirketi aracılığıyla sürdürüyor. Sunduğu ürün çeşitliliği sayesinde Bugün Türkiye’nin iplik ihtiyacının %17’sini tek başına karşılıyor.
Mikroiplik teknolojisinde dünya öncüsü: Korteks
1989 yılında Bursa’da kurulan ve Zorlu Grubu’nun ilk şirketi olan Korteks, Avrupa ve Orta Doğu’nun en büyük polyester iplik üreticisi. 335 bin metrekare üretim alanında, 2 bin 100 çalışanıyla yıllık 170 bin ton iplik üretimi yapan Korteks bugün 5 kıtada 57 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor. Yurt dışında 250’ye yakın müşterisi bulunan firma, toplam üretiminin %15’ini ağırlıklı olarak Avrupa olmak üzere, Almanya, Belçika, İngiltere, İtalya, İspanya, Fransa, Polonya, Portekiz, İran, Mısır, ABD, Kanada, Meksika ve G. Afrika gibi birçok farklı ülkeye ihraç ediyor.
Dünya ev tekstili pazarında ilk üçte: Zorluteks
Ev tekstili ihracatında Avrupa’da birinci, dünya genelinde ise ilk üçte yer alan Zorluteks, pamuklu ev tekstilinde Avrupa’nın en büyük entegre üreticisi konumunda. Ev tekstili, perde dokuma-örme, terbiye ve konfeksiyon fabrikası olmak üzere dört tesisten oluşan Zorluteks, yılda 250 milyon metrekare ev tekstili ürünü üretiyor.
Türkiye’nin ev tekstili üretiminin %65’ini ihraç eden, perde üretiminin ise %34’ünü dış pazarlara sunan Zorluteks, perde ihracatının yüzde 17'sini, nevresim ihracatının da yüzde 23’ünü tek başına gerçekleştiriyor. 700 milyonluk bir pazarın lideri konumunda olan şirket, üretiminin yüzde 62’sini başta ABD, Avrupa, Japonya ve Rusya olmak üzere farklı pazarlara ihraç ediyor; geri kalanını ise TAÇ, Linens, Valeron markalarıyla yurt içinde satıyor.
Zorlu Tekstil Grubu’nun en büyük markası olan TAÇ; perdeden nevresime, yatak örtüsünden havluya, battaniyeden lisanslı ürünlere kadar uzanan geniş bir ürün gamı ile Türkiye’de 800, yurt dışında 158 mağaza ve 690 satış noktasıyla milyonlarca tüketiciye ulaşıyor.
Türkiye’nin ilk uzmanlaşarak uluslararası pazara açılan ev tekstili mağazalar zinciri Linens’lerin sayısı 70’e ulaşıyor. Linens mağazalarında perde, nevresim, yatak örtüsü, havlu ve banyo grubu ürünleri, bebek grubu ürünleri, sofra grubu ve aksesuar gibi ürünler satışa sunuluyor; A’dan Z’'ye perde hizmeti veriliyor.
İlk olarak Avrupa ev tekstili pazarında adını duyuran Valeron ise bugün ABD, Uzak Doğu, Orta Doğu ve Avrupa genelinde 40 ülkede satılıyor.
Tekstilde sürdürülebilir inovasyon için Ar-Ge’ye yılda 4 milyon Dolar yatırım yapılıyor.
Tekstilde inovasyonu hayata geçiren ve ilklere imza atan Zorlu Tekstil Grubu, sürdürülebilir inovasyon için Ar-Ge çalışmalarına her yıl 4 milyon Dolar yatırım yapıyor. Korteks ve Zorluteks için kurulan iki Ar-Ge merkezinde, giyilebilir teknoloji dahil, akıllı tekstilin her alanında çalışmalar gerçekleştiren 200 mühendis görev alıyor.
Pamuk ve Tencel ipliklerin geri dönüştürülmesiyle elde edilen Reborn nevresimler Doğa dostu yapısı ile yemyeşil bir geleceğe destek olurken, yumuşak dokusu ile uyku saatlerine doğallık getiriyor. Pet şişe ve geri dönüşümlü polyester iplikler ile üretilen Reborn perdeler ise birbirinden şık çizgileri ve eşsiz kalitesi ile pencerelere yeni bir dokunuş kazandırıyor. Doğada çözülmesi uzun yıllar alan pet şişelerin ve sürdürülebilir tüketimi desteklemek adına polyester ipliklerin geri dönüşümüyle oluşan Reborn perdeler, evlere doğallık katıyor.
Kendini temizleyen stor ve kumaş perde, serin tutan pike, negatif iyonlarla pozitif bir uyku sunan ion nevresim takımı, gençlere yönelik, led ışıklı perde, içerik üreten QR kodlu nevresim gibi çok sayıda akıllı ürün geleceğin teknolojilerini kullanarak tüketicilerin yaşamını kolaylaştırmaya devam ediyor.
Zorlu Tekstil, proses yönetiminde de akıllı üretim odaklı birçok inovasyona imza atıyor. Şirket karar mekanizmalarını insansız hale getiren, makine duruşlarını ortadan kaldıran bir Endüstri 4.0 dönüşümünü adım adım hayata geçiriyor. Bunlardan en güncel olanı ise Zorluteks’in Avrupa Birliği’nin araştırma, geliştirme ve inovasyon projelerine destek olan Horizon 2020 Hibe Programı kapsamında dahil olduğu RECLAIM projesi.
Dünyanın en yüksek bütçeli hibe programı olan ve Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne 451 milyon Euro katılım payı verdiği Horizon 2020 ile makine/ekipman ve malzemelerin ömrünün uzatılması ve kaynakların gereksiz kullanımının azaltılması amaçlanarak döngüsel ekonomi çerçevesinde, sözü edilen sorunlara yenilikçi bir çözüm geliştirilmesi hedefleniyor.
Proje hayata geçtiğinde pamuklu kumaşların beyazlık derecesine etki eden ağartma, kurutma ve proseste kullanılan makinelerin ve reçetelerin, yapay sinir ağları (YSA) ile kurulmuş modeller ile kontrol edilmesi mümkün olacak.
Aralarında Avrupa’nın farklı ülkelerinden 22 partnerle birlikte Zorluteks’in de yer aldığı 12,5 milyon Euro’luk RECLAIM projesi, Zorluteks’in Avrupa Birliği Horizon 2020 programı çerçevesinde kabul edilmiş ilk projesi olma özelliğini taşıyor.
Zorlu Tekstil Grubu’nun ayrıca hem Zorluteks hem de KORTEKS tarafında Horizon 2020 kapsamında hazırlık yaptığı; akıllı üretimden suyun geri kullanımına, döngüsel iş modeli tasarlamaktan enerji verimliliği ve nano teknolojiye kadar uzanan birçok çağrı başlığı bulunuyor.
Zorlu Tekstil Grubu tüm faaliyetlerini, Zorlu Holding “Akıllı Hayat 2030” sürdürülebilirlik vizyonu çerçevesinde döngüsel ekonomi tabanlı sürekli inovasyon anlayışıyla yürütüyor. Zorlu Tekstil Grubu, teknoloji ve inovasyondan beslenerek, çevresel etkiyi azaltan ve değer yaratan sürdürülebilir bir büyümeyi hedefleyerek stratejilerini geliştiriyor.
1989 yılında Bursa’da kurulan ve Zorlu Grubu’nun ilk şirketi olan Korteks, polyester iplik üretiminde Avrupa’nın en büyük üreticisi konumunda. 335 bin metrekare üretim alanında, 2 bin 200 çalışanıyla yıllık 200 bin ton iplik üretimi yapan Korteks, tek başına Türkiye’nin toplam polyester iplik üretiminin yüzde 55’ini karşılıyor. Şirketin ürettiği TAÇ markalı iplikler dünya çapında tercih ediliyor. Sektörün lider ihracatçılarından olan Korteks İplik, ürünlerini 50’den fazla ülkeye ihraç ediyor. Korteks, Ar-Ge ekibinin nanoteknoloji alanındaki uygulamaları ile , mikroiplik teknolojisinde dünya liderliğini elinde bulunduruyor.
Dünyanın sayılı ev tekstili üreticileri arasında yer alan Zorluteks Tekstil ev tekstili, perde dokuma-örme, terbiye ve konfeksiyon fabrikası olmak üzere dört tesisten oluşuyor. Yılda 250 milyon metrekare ev tekstili ürünü üreten Zorluteks’in ürün portföyünde nevresimden pikeye, yastık kılıfından çarşafa, masa örtüsünden yatak örtüsüne, pamuklu perdelik kumaştan havluya çok sayıda ürün bulunuyor. Zorluteks Tekstil perde fabrikası üretiminin yüzde 70’ini başta Amerika, Avrupa, Japonya ve Rusya olmak üzere dünyanın farklı bölgelerine ihraç ediyor, geri kalanını ise Taç, Linens ve Valeron gibi kendi markaları için kullanıyor. Zorluteks, Barbie, Spider Man ve Disney gibi lisanslı ürünler pazarında da önemli bir paya sahip.
Tekstil Grubu’nun tüm dış ticaret faaliyetlerini yürüten Zorlu Dış Ticaret A.Ş. 1998 yılında kuruldu. Almanya, İngiltere ve ABD’deki satış ofisleri ve showroomları ile pazarlama ve satış aktivitelerini pazarın bulunduğu yerde doğrudan gerçekleştiren Zorlu Dış Ticaret, Doğu Avrupa ülkelerindeki faaliyetlerini Makedonya; Türk Cumhuriyetleri pazarlarını ise Rusya’dan yönetiyor. 2005’ten bu yana, dünya piyasalarından avantajlı şartlarda hammadde ve yardımcı madde tedarik etmek amacıyla Çin, Hindistan ve Pakistan’daki satın alma ofisleri de şirket bünyesinde faaliyet gösteriyor.
1953 yılında Mehmet Zorlu tarafından kurulan Zorlu Mensucat, Denizli’nin Babadağ ilçesinde faaliyete başladı. Kurulduğu günden bu yana faaliyetlerine devam eden şirket, ‘baba yadigârı’ olarak holdingin gözbebeği konumunda bulunuyor.
Zorlu Tekstil Grubu’nun ABD pazarındaki faaliyetleri Zorlu USA, İngiltere pazarındaki faaliyetleri ise Zorlu UK adlı şirketler aracılığıyla sürdürülüyor. 1998 yılında New York’ta kurulan Zorlu USA, Zorluteks tesislerinde üretilen ürünleri toptancılara, perakendecilere ve zincir mağazalara pazarlıyor.
2002 yılında kurulan Zorlu UK Ltd, Zorlu Tekstil ürünlerini İngiltere’deki ev tekstili mağazalarına ulaştırıyor. Zorlu tekstil markaları, İngiltere’deki ev tekstili mağazalarının yüzde 70’inde tüketicilerle buluşuyor.